TEKNIKER
ved fartsskriververksted
Denne siden er dedikert til deg som jobber på fartsskriververksted. Her finner du ressurser, kurs og tjenester som forenkler din hverdag i verkstedet.
TEKNIKER
ved fartsskriververksted
Denne siden er dedikert til deg som jobber på fartsskriververksted. Her finner du ressurser, kurs og tjenester som forenkler din hverdag i verkstedet.
SERVICEAVTALE FOR FARTSSKRIVERVERKSTED
Vårt supportsenter besvarer alle spørsmål knyttet til bruk og vedlikehold av verkstedutstyr kjøpt hos oss. Vår åpningstid er mandag-torsdag 7.30-16 og fredag 8-14.
Standard fabrikkgaranti på din VDO WorkshopTab er 12 mnd. fra kjøpsdato.
Serviceavtalen utvider denne garantitiden med 24. mnd. til totalt 36 mnd.
Under serviceavtalen tilbyr vi ekstra rabatt på KITAS-giver, giverkabler, plomber, batterier, skiver, skrivere, utskriftspapir, kalibreringsrapporter og annet forbruksmateriell.
Statens gjennomfører regelmessig kontroll av fartsskriververkstedenes kvalitetssikringssystem. Kontrollen gjennomføres ved oppmøte og ved krav om innsending av kvalitetssikringssystemet i sin helhet. Regelverket er komplekst og oppdateres i takt med endringer i lover, forskrifter og EU-forordninger. For å gjøre hverdagen til fartsskriververkstedets ansvarlige leder så grei som mulig har vi utarbeidet et standard kvalitetssikringssystem. Systemet er i tråd med de til enhver tid gjeldende myndighetskrav og tilpasses til hvert enkelt verksted. Vi følger med på endringer i myndighetskrav og holder dere oppdatert. Denne tjenesten er inkludert i serviceavtalen.
Avtaleperioden er f.o.m. kjøpsdato og de påfølgende 36 mnd. Avtalen forlenges deretter automatisk med 12 nye måneder, med mindre oppsigelse er oss i hende innen senest 3 måneder før avtalefornyelse. Avtalen er ikke oppsigelig i avtaleperioden. Serviceavtalen faktureres kvartalsvis.
HAR DU EN KUNDE SOM HAR FORETAKSKONTROLL?
Vi tilbyr vår bistand til transportbedrifter som har fått foretakskontroll, men som kanskje ikke helt har oversikt over all data som skal fremlegges, ikke har kapasitet til å gjøre denne jobben skikkelig, eller kanskje ikke kunnskap nok internt til å kunne gjøre dette på best mulig måte.
Kanskje er det også slik at bedriften har gjennomgått en foretakskontroll og at det faktisk er påpekt ulike brudd og bedriften blir anmeldt og ilagt forelegg. Vår oppfordring til bedriften er å ta seg tid til å gjennomgå grunnlaget for eventuelle forelegg nøye før dette vedtas. Vår erfaring er at det er kun mennesker som ilegger forelegg og at det faktisk kan gjøres feil fra politimyndighetene sin side i forhold til det regelverk som gjelder. Vi har eksempler på bedrifter som har bedt oss om hjelp til gjennomgang av grunnlag for forelegg i størrelsesorden fra kr. 25.000,- til kr. 950.000,-. Noen saker har blitt behandlet på nytt og bedriften har fått bøtene kraftig redusert og i et par tilfeller ble saken henlagt på alle punkter etter en grundig gjennomgang fra vår side.
Tips kunden din om at vi kan bistå!
RESSURSER
Returskjema for garanti- og reparasjonssaker
Returskjemaet benyttes ved innsendelse av produkter i forbindelse med reparasjon- og garantisaker. Fyll ut skjema og send. Alle felter merket * Må fylles ut.
VIKTIG: Du får en kopi av skjema tilsendt per e-post Send kopi av skjema sammen med varen til oss.
Vennligst benytt sporbar pakke / levering ved forsendelse av varen til Fartskriver. Som sendes til:
Fartskriver AS
Bølervegen 40
2016 Frogner